کره های دیجیتال

کره های دیجیتال یکی از جالب ترین و هیجان انگیز ترین ابزارهای آموزش مفاهیم جغرافیایی و نجومی در دنیاست. کره ای چعرافیایی را در نظر بگیرید که کشورهای جهان در یاها و قاره ها روی آم قابل مشاهده است. چنین ابزاری بسیار ارزشمند است ولی تصور کنید مطالبی که روی کره جغرافیایی قابل نمایش است بصورت داینامیک و پویا باشند. مثلا بتوانید حرکت قاره ها و یا طوفانهای کره زمین را نمایش دهید. چگونگی حرکت پوسته زمین در طول چند ده میلیون سال و یا حرکت ابرها و توده های هوای گرم و سرد را بصورت ویدئویی بسیار جذاب روی کره تماشا کنید. قابلیت های آموزشی چنین ابزاری بینهایت زیاد است. 

نه تنها می توان انواع پدیده ها را روی کره زمین نمایش داد بلکه می توان خورشید و سیارات منظومه شمسی را نیز به زیبایی شبیه سازی کرد. چنین ابزاری در دانشگاه ها و مراکز آموزش علم بدون شک یکی از لازم ترین و کاربردی ترین ابزارهای  موجود است. 

وجود تندین ترابایت مطلب آموزشی در تمام زمینه ها نیاز شما را به خوبی برآورده می کند. چهت آشنائی با مشخصات دستگاها به بخشمحصولات مراجعه کنید.  

کره های دیجیتال عموما به 2 شیوه اجرا می شوند.

1. تک پروژکتور

2. چند پروژکتور

در سیستم های تک پروژکتور یک دستگاه ویدئو پروژکتور دیجیتال به همراه لنزی ویزه با میدان دید 180 درجه درون کره ای نیمه شفاف قرار گرفته و تصویر را به سطح داخلی پروژکتور می تاباند. در سیستم های تک پروژکتور رزولوشن یا کیفیت تصویر محدود به یک پروژکتور است.

در سیستم های چند پروژکتوری به جای یک پروژکتور از تعدادی بیشتر پروژکتور استفاده می شود و در نتیجه کیفیت تصویر بسیار افزایش می یابد.  پیچیدگی و هزینه سیستم های چند پروژکتوری بسیار بیشتر از سیستم های تک پروژکتوری می باشند.